Det är tufft att vara marknadschef, många gånger så är det bara kostnader som syns. Vid en undersökning nämner 90% av alla marknadschefer att de tycker de mål och förväntningar de har på sig är otydliga eller vaga, samtidigt säger 80% av CEO att de inte litar på eller är imponerade av marknadschefen.
Vi anser att marknadsavdelningen är mest effektiv när den har en marknadsföringsplan som ger en full överblick över hela årets uppgifter och kampanjer, samarbete mellan marknad och sälj är en förutsättning för att lyckas därför är det så viktigt att planera långsiktigt med bred förankring.
Idag finns det flera kanaler för att nå marknaden, men för att få ett bra mätresultat måste du ha koll på din målgrupp och hur du ska nå den. En bra segmentering och klassificering är steg 1, en digital plattform för aktiviteter att välja från som stärker säljaren i säljarbete
Har du en Content strategi?Content marketing handlar om att pratat med kunden utifrån vad som är värdefullt för dem, istället för att bara pratat om produkter och priser.
Den stora vinsten ligger i att nå ut till kunderna i början av deras köpresa
Vet du vad kunderna tycker? NKI Har du koll på dina konkurrenter?
Hur mår din personal?
Att veta var man står är viktigt när man tar beslut.
Boka ett möte för ett förutsättningslöst möte!
Skicka ett meddelande så kontaktar jag dig för att boka ett förutsättningslöst möte eller ett telefonsamtal
© 2020